2009. szeptember 5., szombat

Egy boltkóros naplója - a film

Előző blogomban tízből tíz pontot adtam Sophie Kinsella regényének, melyben a hétköznapi, ám annál humorosabb újságíró lány, Becky gondolatain és cselekedetein röhöghettem, míg olvastam.
Megnéztem a belőle készült filmet is, és nagyot csalódtam. A forgatókönyvíró egy unalmas, kiszámítható történetet kreált belőle, és bár Isla Fisher egy szimpatikus és helyes színésznő, azért Rebeccának elég gyenge volt. A filmben kábé kétszer mosolyodtam el összesen, és maga a sztori is össze-vissza lett vagdalva, áítrva, úgy, hogy végül semmi köze nem lett az eredetihez.
Pontosan az ilyen eseteknél értek nagyon egyet a blog leírásában található Paulo Coelho idézettel, a különbség csak annyi, hogy ezt a könyvet nem egyszerűen "csak" megfilmesítették, hanem el is rontották. Kár volt.

3 megjegyzés:

Vera írta...

Egyet kell értsek. Olvastam az összes eddig megjelent Shopaholic könyvet és már az nagy kár, hogy az első kettőt így egybevették és annyit módosítottak rajta, hogy igazából egyikre sem hasonlít. Ráadásul így szerintem nem fogják folytatni, pedig könyvben jó az összes rész...

Viszont nekem Hugh Dancy bejött, mint Luke, el bírtam volna még nézegetni :D

Betuka írta...

ja hogy az első kettőt egybevették!? hmm... pont most vadászom a másodikat :) De végülis teljesen mindegy, mert a film így is, úgy is gyenge... :S

Vera írta...

Olyan szempontból vették egybe, hogy az első könyv Angliában játszódik ugye és a másodikban közösen költöznek New Yorkba, és a filmben már eleve New York volt a helyszín. Viszont rengeteg mindent kihagytak a másodikból így, hogy abból csak mondhatni motívumokat vettek át, mint pl helyszín... :s

Becky és Luke többet érdemeltek volna, mint egy ilyen összekókányolt filmet. Pláne, hogy tényleg olyan szinten csinálták ezt meg, hogy hiába olvastam a könyveket, életemben nem jövök rá, hogy ebben a 2. is benne van tulképpen, szerintük...csak aztán olvastam ezt:
"The film adapts the two books The Secret Dreamworld of a Shopaholic and Shopaholic Abroad which in the United States were known as Confessions of a Shopaholic and Shopaholic Takes Manhattan respectively." meg is lepett rendesen, hogy ennyivel elrendezték az 5-ből a 2 legjobbat...